Matouš Fejfar na EduFóru představí úspěšnou spolupráci architektonického studia LOXIA se školami

By | 19.3.2024

Matouš Fejfar je architekt, tajemník v architektonickém studiu LOXIA, pedagog a hlavně také ředitel Školy projektování, která otvírá žákům dveře do praxe. Na konferenci bude mít prezentaci právě na toto téma, a to „Škola projektování na ZŠ i SŠ“.

Krásný den. Moje jméno je Jana Obdržálková Čejpová a dnes tady pro vás točím krátký rozhovor pro platformu EduFórum a naším hostem je Matouš Fejfar, který se zajímá o inovace ve vzdělání a poví vám něco krátce o sobě a o tom, jak se dostal ke svému projektu a i něco samozřejmě o samotném projektu. Matouši, já tě zdravím, krásný den.

„Krásný den i za mě. Díky za možnost i za Vaši platformu. Je to vlastně za mě hrozně jednoduché. Pracuju pro architekty a projektanty ve firmě Loxia, kde dělám tajemníka, což znamená nějakou administrativu a back office. Zároveň jsme se jako firma rozhodli něco vrátit školám, věnovat se České republice a následujícím generacím. Tedy jsme založili projekt, který se jmenuje Škola projektování, kde momentálně zastávám pozici ředitele. Reálně to znamená, že se snažíme tento projekt inovovat a rozvíjet. Osobně i učím díky praxi pedagoga na základní škole, kde jsem měl tu čest pár let učit. Jezdíme po základních a středních školách České republiky nebo naopak oni jezdí k nám a umožňujeme jim a otevíráme jednoduššími kroky dveře do praxe. To znamená, že si lépe mohou prohlédnout a vyzkoušet, co vlastně architekt nebo projektant vlastně dělá.“

„Takže si lidi vyzkouší roli architekta a projektanta, a to je tím cílem vašeho projektu: Nebo tam je ještě něco jiného, co bys chtěl zmínit? Nějakou vizi vašeho projektu?“

„Vize by se mi sem určitě nevešla na dvě minutky, ale jde nám určitě i o to přiblížit laické i odborné veřejnosti, nebo spíše té laické veřejnosti, co to vlastně obnáší. I pro lepší přehled, aby když člověk vybírá mezi tím, co by chtěl v životě dělat, tak ať má lepší podklady pro to to udělat. Ukázat i na příkladech a reálných příbězích, že to opravdu stojí za to a je v tom podle nás velký smysl, což i po době Covidu si myslíme, že je velice vhodné ukazovat na opravdu reálných hmatatelných příkladech, ke kterým dle naší zkušenosti není vždycky jednoduché se dostat.“

„Super. Moc děkuju za tohle krátké představení a budeme se těšit na EduFórum, které bude už 21. 3. v Praze. Věříme, že nám tam řekneš o projektu víc, o tom, jak to funguje. Budeme se moc těšit, takže určitě přijďte. Děkuji, Matouši, za informace a že js přijal pozvání.“