Pavla Burgos na EduFóru představí projekt Očima studujících

By | 14.3.2024

Pavla Burgos z GovLab je pedagožka a sociální antropoložka, která se věnuje sledování a zvýšení dopadu ve státní správě a v institucích. Na konferenci bude mít prezentaci na téma „Očima studujících – dopady vzdělávání v institucích“.

„Krásný den. Moje jméno je Jana Čejpová a vítám tady dnešní hostku, Pavlu Burgos, která bude jednou z vystupujících na EduFóru, které už se chystá 21. 3. A dnes vám poví něco o sobě, o projektu a pozve vás na svoji prezentaci. Ahoj, Pavlo.“

„Ahoj, dobrý den, zdravím.“

„A moje první otázka na tebe je: pověz nám něco krátce o sobě, o tom, jak ses dostala k vašemu projektu, do GovLabu a k vaší práci.“

„Mám vystudovanou Pedagogickou fakultu a pak ještě obor Sociální antropologie a tato dvě studia a to, co jsem se v nich naučila, mi umožňují dobrou kombinaci. Takže moje práce spočívá v tom, že buď designuju anebo evaluuju vzdělávací programy – to dělám v GovLabu. Projekt, o kterém bych vám chtěla říct, tak tam jsme také spojili design s evaluací. Je to projekt, který se jmenuje Očima studujících.“

„Projekt Očima studujících – co je cílem toho projektu?“

„Snažili jsme se reagovat na bariéry, které jsou ve sběru zpětné vazby od studentů na vysokých školách. Doposud to fungovalo tak, že se sbírají jenom formou dotazníků, které nejdou do velkého detailu. My jsme se snažili vymyslet nějaké řešení, které umožní propojit více studenty s garantem studijního programu, popřípadě rektorátem napřímo, aby to, co tito studenti potřebují a chtějí, aby se to propsalo a mohlo propsat hned do jejich studijního programu a nemusely to být nějaké velké změny, které musí čekat na akreditaci, ale mohly by to být menší změny, které je možné na základě této zpětné vazby udělat hned.“

„Co bys ještě dodala jako pozvánku na EduFórum, na tvoji prezentaci?“

„Já bych právě v té prezentaci ráda vyzdvihla to, jakým způsobem jsme postupovali. My pracujeme s konceptem 5S, což je koncept vnitřní motivace. Na základě něho máme udělané focusní skupiny se studenty. Chtěla bych vás nechat nahlédnout do toho, jaké výsledky z těchto fokusních skupin dostáváme, a jaké jsou možnosti, které garanti studijních programů mají, jaké změny jsou schopni na základě toho dělat ve studijních programech.“

„Děkuji, Pavlo, za představení sebe a projektu, o kterém budeš mluvit. A tímto vás všechny zveme, abyste přišli na EduFórum, které bude 21. 3. v Praze. Těšíme se a zatím děkuji a ahoj.“